Show simple item record

dc.contributor.advisorTore, Lunde
dc.contributor.authorStabell, Andreas
dc.date.accessioned2020-10-30T09:23:19Z
dc.date.available2020-10-30T09:23:19Z
dc.date.issued2020-06-01
dc.description.abstractEn analyse av hvordan de- og re-branding forholder seg til enerettens innhold etter vml. § 4 (1) litra a), med utgangspunkt i EU-domstolens avgjørelse i sak C-129/17 (Mitsubishi). Avhandlingen viser at de-branding (fjerning av varemerker) vanskelig tilfredsstiller inngrepsvilkårene om "bruk" av varemerket "for varer eller tjenester", jf. vml. § 4 (1) litra a). Tredjemanns de- og re-branding er ytterligere en handling som vanskelig kan forstyrre varemerkets overordnede opprinnelsesgarantifunksjon.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19723
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902
dc.subjectVaremerkeretten_US
dc.subjectVaremerkeinngrepen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Law: 340en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340en_US
dc.titleDe-branding og re-branding som varemerkeinngrepen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)