Musikkonservatoriet: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 119
-
Decolonizing music history in Scandinavia: Reflections from the chalkface
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022)“Race is not a problem here.” “Racism is rare in Scandinavia.” These are some of the comments I (Kate) have heard regarding my efforts to diversify the music history and analysis curriculum at a small conservatoire in Norway, the Academy of Music at UiT The Arctic University of Norway, in Tromsø. One thing I hear behind both of these is the implication that, as a non-Scandinavian, I do not ... -
Measuring the effects of the social rural university campus
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-11-25)There has been demand in many countries for the establishment of small campuses in more rural locations to spread the benefits of higher education both through the provision of university courses and through the positive economic spill-overs for these communities. Evaluations of the impacts of these universities according to current models show limited effects due to their small scale and specialization. ... -
Understanding "flow": A multimodal reading of political economy and capitalist erotics in hip hop
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-11-10)One of the essential elements of a rapper’s art is “flow”: the delivery of text against beat. Hip hop, with its linguistic dominance and street origins, is traditionally male-orientated, with women often depicted in terms of (sexual) subordination. However, when considered through a female gaze, the discourses conjured by “flow” take on different meanings. From the flow of desire to monthly visits ... -
43 Skalaer med trinnformel og akkord
(Book; Bok, 2022) -
Hel-halvtone & hel-halvtoneskala over dim/b7b9
(Book; Bok, 2022) -
Desim som basis for harmonisering av to, tre og firklanger
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser over Kvintsirkelskjema og Bebop miksolydisk skala
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser i Fingerpickingstil
(Book; Bok, 2022) -
Grunnøvelser III 1-3-5-7 med diatoniske og kromatiske ledetoner
(Book; Bok, 2022) -
Diatoniske grunnøvelser del II 1 -9 -3 -5- 7 i opp- og nedadgående bevegelse
(Book; Bok, 2022) -
Diatoniske grunnøvelser 1-3-5-7 i opp- og nedadgående bevegelse
(Book; Bok, 2022) -
Selvverd i musikalsk samspill En kvalitativ studie av elever og læreres meninger om selvverd og samspillundervisning
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-07-28)Denne studien har hatt som mål å undersøke hvordan elever og lærere ved musikklinjer opplever arbeid med økt selvverd i samspillfaget, og hvordan undervisningen kan legges til rette for å underbygge dette. Studiens teorigrunnlag bygger på to tradisjoner innen forskning på selvoppfatning: forventningstradisjonen og selvvurderingstradisjonen. Her vil teorier av Albert Bandura, Morris Rosenberg og ... -
Grunnleggende Bassprinsipper
(Book; Bok, 2022) -
Parallellforflyttning av skala, akkorder b3 & b5
(Book; Bok, 2022) -
Trestemt harmonisering - med melodi som toppnote
(Book; Bok, 2022) -
SEKVENSERENDE ØVELSER -MIKSOLYDISK - TERSER, SEKSTER & SKALA
(Book; Bok, 2022) -
Grunnoversikt - Drop voicinger
(Book; Bok, 2022) -
Kompgitar Basics
(Book; Bok, 2022) -
En kvalitativ innholdsanalyse av et nettbasert gitarkurs for nybegynnere på onlinegitar.no
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-06-28)Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke et nettbasert gitarkurs for nybegynnere. Det er fordi jeg oppfatter det å bruke nettbaserte kurs som en økende trend i samfunnet for de som ønsker å lære å spille gitar. Det er dermed et behov for kunnskaper om hvordan en kan planlegge, vurdere og gjennomføre slike kurs. I den forbindelse ønsker jeg å belyse følgende problemstilling: «Hvordan kommer ... -
Sangundervisning som dialogisk praksis
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2022-05-12)Bakgrunnen for denne oppgaven kommer fra en interesse for dialogfilosofi, og en interesse for sangfaget som en dialogisk praksis. Hensikten med oppgaven er å gå i dybden på det dialogiske ved sangundervisningen. Gjennom åpne intervjuer med tre ulike sangpedagoger, gis det et innblikk i ulike erfaringer med og perspektiver på sangundervisning som dialogisk praksis. Det teoretiske rammeverket for ...