Show simple item record

dc.contributor.advisorHoel Lie, Markus
dc.contributor.authorØstvik, Tine Wang Jia
dc.date.accessioned2022-12-14T06:33:39Z
dc.date.available2022-12-14T06:33:39Z
dc.date.issued2020-12-14en
dc.description.abstractOppgaven omhandler redegjøring for innholdet og omfanget av krenkelsesbegrepet i opplæringsloven (oppll.) kapittel 9A, som trådte i kraft 1. August 2017 . Det nye kapittelet gjorde at det ble større fokus på å beskytte elever mot krenkelsessituasjoner på skolen, ved å tillegge skole strenge plikter. Hensikten bak dette var å styrke barnas rettsikkerhet og sikre et mer effektivt regelverk. Lovendringen medførte en debatt om lærernes rettsikkerhet ved anklage om krenkelser. Dette viser at klargjøring av krenkelsesbegrepet og dens grenser, blir særlig aktuelt når dette vil kunne påvirke lærerrollens handlingsrom ved håndtering av elevene.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/27814
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902
dc.subjectkrenkelse, opplæringsloven_US
dc.titleKRENEKELSESBEGREPET I OPPLÆRINGSLOVEN KAPITTEL 9A. Dens betydning og påvirkning for lærers handlingsromen_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)