Show simple item record

dc.contributor.advisorGeir, Ulfstein
dc.contributor.authorNæss, Otilie
dc.date.accessioned2023-12-18T13:49:27Z
dc.date.available2023-12-18T13:49:27Z
dc.date.issued2023-05-01en
dc.description.abstractOppgaven vurderer om de internasjonale konvensjonsbestemmelsene SP artikkel 27 eller ILO-169 artikkel 10 nr. 1 kan medføre at staten må gi reindriftssamer kortere inndragning av føreretten. Oppgaven tar utgangspunkt i to nylige dommer fra Indre- og Østre Finnmark tingrett og Hålogaland lagmannsrett.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/32069
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Rettsvitenskap: 340::Folkerett: 344en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Law: 340::International law: 344en_US
dc.titleBetydningen av SP artikkel 27 og ILO-169 artikkel 10 nr. 1 ved fastsettelse av tapstid for førerett i norsk retten_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)