Medieinvesteringens effekt : er det en klar positiv sammenheng mellom bedrifters medieinvesteringer og deres inntrykk i befolkningen?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/1332Dato
2007-11-20Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Kræmer, Ragnhild S.T.Sammendrag
I denne oppgaven har jeg sett på sammenhengen mellom medieinvesteringen som foretas av utvalgte bedrifter og inntrykket befolkningen har av disse bedriftene.
"Det er en klar positiv sammenheng mellom store bedrifters utgifter til annonsering og inntrykket befolkningen har av dem".
Oppgaven er basert på store bedrifter på det norske markedet. Dataene jeg vil bruke er hentet fra MMI`s Profilundersøkelse av store norske bedrifter fra 2004, samt investeringstallene fra Nielsen Media Research anno 2003.
Ut i fra resultatene ser vi at det er en sammenheng mellom medieinvesteringer og positivt inntrykk. Jeg vil også kommentere avvik, samt andre faktorer som kan ha innvirkning på et positivt inntrykk hos befolkningen.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførsel
Copyright 2007 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: