dc.contributor.advisor | Eilertsen, Tor Vidar | |
dc.contributor.author | Solberg, Ane Rebekka | |
dc.date.accessioned | 2009-07-01T10:14:02Z | |
dc.date.available | 2009-07-01T10:14:02Z | |
dc.date.issued | 2009-06-01 | |
dc.description.abstract | Fellesskap versus individ: Hvordan påvirker mangfoldet i klassen elevenes rett til tilpasset opplæring, og hvilke krav til kompetanse stiller dette til læreren? Jeg har i denne forbindelse sett på skolehistorie og forskning om den inkluderende skole, tilpasset opplæring og spesialundervisning, samt tatt utgangspunkt i noen pedagogiske og spesialpedagogiske problemområder som kan finnes i en skoleklasse. | en |
dc.format.extent | 434870 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/1942 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_1700 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2009 The Author(s) | |
dc.subject.courseID | PED-3901 | nor |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en |
dc.title | Mangfold i klasserommet - berikelse og utfordring : en kvalitativ undersøkelse om elevmangfold i skolen og krav til lærerens kompetanse for å møte dette | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |