Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAnders, Hauge Wien
dc.contributor.authorHetland, Kjell-Petter
dc.date.accessioned2020-09-30T19:46:33Z
dc.date.available2020-09-30T19:46:33Z
dc.date.issued2020-05-28
dc.description.abstractRegulatory focus theory er en teori som omhandler hvordan vi mennesker motiveres ulikt som følge av at noen av oss er avvergingsfokuserte og andre er avansefokuserte. Avvergingsfokuserte mennesker motiveres til handle slik de må for å unngå en uønsket endesituasjon. Avansefokuserte mennesker er motivert til å handle for å nå en ønsket endesituasjon. Tidligere har det blitt observert at om man skreddersyr kommunikasjonen i holdningskampanjer slik at den matcher til mottakerens regulatory focus så kan man øke effekten av kampanjen. Denne oppgaven ser på bruken av regulatory focus theory i historiebaserte videoannonser. Resultatene fra forsøket viser at man kan se en bedre effekt av videobaserte annonser der annonsens regulatory focus matcher med mottakers regulatory focus. Likevel bør det gjøres grundigere forsøk på større andel av befolkningen for å kunne generalisere.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19521
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3902
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210en_US
dc.titleVil man effektivisere videoannonser i holdningskampanjer om de skreddersys mot mottakerens personlighet?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)