dc.contributor.author | Rønnes, Kari Olene Oma | |
dc.contributor.author | Wara, Tatiana | |
dc.date.accessioned | 2022-02-21T13:00:37Z | |
dc.date.available | 2022-02-21T13:00:37Z | |
dc.date.issued | 2021-12-20 | |
dc.description.abstract | Artikkelen er et bidrag til sangfaglige og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring. Forskningsog utviklingsprosjektet (FoU) ble gjennomført som en del av sangstudentenes praksisopplæring
sammen med sangelever ved kommunale kulturskoler, og med oppmerksomhet mot begrepet
dybdelæring. Det empiriske materialet er produsert gjennom deltakende observasjon, fokusgruppeintervjuer og sangstudentenes refleksjonsnotater. Artikkelens analytiske fokus er hvordan
sangstudenter fra høyere kunstfaglig utdanning forstår, forhandler om innholdet, og operasjonaliserer dybdelæring. Her vises det hvordan dybdelæring operasjonaliseres gjennom flerfaglighet i
interaksjoner mellom deltakere, temaer og kunnskapsområder i læringsprosessen med inspirasjon
fra veiledende dialogisk tilnærming. | en_US |
dc.identifier.citation | Rønnes KOO, Wara T. En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen. Journal for Research in Arts and Sports Education. 2021;5(3):86-102 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1972490 | |
dc.identifier.doi | 10.23865/jased.v5.2665 | |
dc.identifier.issn | 2535-2857 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/24101 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.relation.journal | Journal for Research in Arts and Sports Education | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
dc.title | En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |