Show simple item record

dc.contributor.advisorHolen, Frank
dc.contributor.authorKorsnes, Lena
dc.date.accessioned2022-10-31T08:12:18Z
dc.date.available2022-10-31T08:12:18Z
dc.date.issued2022-05-16en
dc.description.abstractStudien er en kvalitativ casestudie av organisatorisk læring fra tre prosjektprosesser ved Juridisk fakultetet, UiT Norges arktiske universitet. For å få innsikt i særtrekk ved prosjekter som stimulerer til læring, hva som kjennetegner denne læringen og hvordan individuelle og kollektive læringsprosesser i en organisasjon styrkes gjennom prosjektarbeid, er teori om prosjekter og organisatorisk læring benyttet. Teoretiske innfallsvinkler på læring og perspektiver som forklarer læring i og av prosjekt er benyttet som teoretisk ramme. Teoretiske rammeverk for kunnskapsdeling og læring er også brukt i analysen av individuelle og kollektive læringsprosesser i organisasjoner. Studien bidrar med to funn. Først at prosjekter bidrar til organisatorisk læring på bakgrunn av sine særtrekk. Videre gir studien innsikt i hvordan prosjekter også muliggjør og bidrar til økt refleksjon i sosialt felleskap med andre der læring skjer gjennom felles fortolkningsprosesser. Gjennom å tilrettelegge for innsiktsprosesser for individuell læring og utvikling av felles forståelser, bidrar prosjekter til læring i en organisasjon.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/27170
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3901
dc.titleBidrar prosjektarbeid til organisatorisk læring?en_US
dc.typeMastergradsoppgaveno
dc.typeMaster thesisen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)