dc.contributor.advisor | Holen, Frank | |
dc.contributor.author | Korsnes, Lena | |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T08:12:18Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T08:12:18Z | |
dc.date.issued | 2022-05-16 | en |
dc.description.abstract | Studien er en kvalitativ casestudie av organisatorisk læring fra tre prosjektprosesser ved Juridisk fakultetet, UiT Norges arktiske universitet.
For å få innsikt i særtrekk ved prosjekter som stimulerer til læring, hva som kjennetegner denne læringen og hvordan individuelle og kollektive læringsprosesser i en organisasjon styrkes gjennom prosjektarbeid, er teori om prosjekter og organisatorisk læring benyttet. Teoretiske innfallsvinkler på læring og perspektiver som forklarer læring i og av prosjekt er benyttet som teoretisk ramme. Teoretiske rammeverk for kunnskapsdeling og læring er også brukt i analysen av individuelle og kollektive læringsprosesser i organisasjoner.
Studien bidrar med to funn. Først at prosjekter bidrar til organisatorisk læring på bakgrunn av sine særtrekk. Videre gir studien innsikt i hvordan prosjekter også muliggjør og bidrar til økt refleksjon i sosialt felleskap med andre der læring skjer gjennom felles fortolkningsprosesser. Gjennom å tilrettelegge for innsiktsprosesser for individuell læring og utvikling av felles forståelser, bidrar prosjekter til læring i en organisasjon. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/27170 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | no |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.holder | Copyright 2022 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | STV-3901 | |
dc.title | Bidrar prosjektarbeid til organisatorisk læring? | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | no |
dc.type | Master thesis | en |