Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorPrebensen, Nina
dc.contributor.authorKarlsen, Sveinung Fjellvang
dc.date.accessioned2018-01-09T15:42:58Z
dc.date.available2018-01-09T15:42:58Z
dc.date.issued2017-05-31
dc.description.abstractInternett har endret måten turister søker etter informasjon på, ved å tilby svært store mengder data som koster lite eller ingenting å skaffe. Disse fordelene har ført til at sosiale medier og virtuelle samfunn er blant de viktigste informasjonskildene når det gjelder kjøp av feriereiser. I denne oppgaven jeg har undersøkt hvilke behov som påvirker turisters bruk av sosiale medier når de planlegger reiser. Jeg har studert hvordan behov for informasjon, sosio-psykologiske og hedonistiske behov, samt holdning til sosiale medier, påvirker bruk av sosiale medier i planleggingsprosessen. Resultatene viste at påvirkningen avhenger av hvilke typer nettverk som benyttes, og at ulike behov påvirket de ulike nettverkene forskjellig. Behov for informasjon var viktigst for å delta i nettverk for online anmeldelser, og sosio-psykologiske behov var viktigst for å delta i relasjonsnettverk. Oppgaven påviser også en forskjell i påvirkning basert på nasjonalitet. Basert på dette vil det være viktig å forstå hvilke behov turister har for å benytte seg av sosiale medier, slik at bedrifter kan tilrettelegge markedsføringen til de man ønsker å nå.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11949
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3902
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titleHvordan bruker turister sosiale medier når de planlegger en feriereise? En analyse av deltakelse i online turistsamfunnen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)