dc.contributor.advisor | Pettersen, Hilde | |
dc.contributor.author | Bredesen, Ines Zebib | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T09:26:02Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T09:26:02Z | |
dc.date.issued | 2018-06-01 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven handler i hovedsak om motstand mot integrering i barne- og ungdomsskoler. Hensikten er å besvare problemstillingen; om de viktigste forutsetninger, barrierer og virkemidler i lys av tre organisasjonsperspektiver og er understøttet av tre forskningsspørsmål. Selv om organisasjonsperspektivene er de viktigste, så brukes også tre integreringsstrategier. Dette er for å få en grundigere forståelse av integreringsaspektet, og ikke bare det institusjonelle. Fordi integrering er et vidt tema, som har vært den uttalte målsetning for innvandringspolitikk siden 1973, er undersøkelsen avgrenset til kunnskapsløftets (innført i 2006) innvirkninger i 2007 frem til 2017. Denne analysen vil forhåpentligvis gi en mer omfattende forståelse av integrering, fra alle ståsteder. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/13095 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2018 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | STV-3900 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240 | en_US |
dc.title | Segregering, assimilering, og integrering av elever med innvandrerbakgrunn i barne- og ungdomsskoler i Norge | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |