Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorPettersen, Hilde
dc.contributor.authorBredesen, Ines Zebib
dc.date.accessioned2018-07-02T09:26:02Z
dc.date.available2018-07-02T09:26:02Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractDenne oppgaven handler i hovedsak om motstand mot integrering i barne- og ungdomsskoler. Hensikten er å besvare problemstillingen; om de viktigste forutsetninger, barrierer og virkemidler i lys av tre organisasjonsperspektiver og er understøttet av tre forskningsspørsmål. Selv om organisasjonsperspektivene er de viktigste, så brukes også tre integreringsstrategier. Dette er for å få en grundigere forståelse av integreringsaspektet, og ikke bare det institusjonelle. Fordi integrering er et vidt tema, som har vært den uttalte målsetning for innvandringspolitikk siden 1973, er undersøkelsen avgrenset til kunnskapsløftets (innført i 2006) innvirkninger i 2007 frem til 2017. Denne analysen vil forhåpentligvis gi en mer omfattende forståelse av integrering, fra alle ståsteder.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/13095
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3900
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240en_US
dc.titleSegregering, assimilering, og integrering av elever med innvandrerbakgrunn i barne- og ungdomsskoler i Norgeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)