dc.contributor.advisor | Kristiansen, Andrew | |
dc.contributor.author | Lind, Eirik Gjessing | |
dc.date.accessioned | 2018-12-10T13:40:32Z | |
dc.date.available | 2018-12-10T13:40:32Z | |
dc.date.issued | 2018-11-01 | |
dc.description.abstract | Diskursanalysen ser på hvordan begrepet globalisering brukes av Ludvigsen-utvalget (NOU 2015:8) og Stortingsmelding 28 (Kunnskapsdepartementet, 2016). Denne bruken sees opp mot teori utviklet av Ulrich Beck (2006) og Doreen Massey (1997), og et alternativt perspektiv på samfunnsutviklingen presenteres. Et perspektv som leder frem til fremtidens skole bør utdanne elevene i for hold til et kosmopolitisk danningsideal. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/14314 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2018 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | |
dc.subject | Pedagogikk | en_US |
dc.subject | Filosofisk-pedagogikk | en_US |
dc.subject | Danning | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Å utvikle samfunnsborgere i fremtidens skole.
Betydningen av globalisering av sted og stat | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |