Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Liss
dc.contributor.authorHuemer, Jeanette
dc.date.accessioned2018-12-11T09:20:23Z
dc.date.available2018-12-11T09:20:23Z
dc.date.issued2013-02-21
dc.description.abstractIdeelt skal et studium innen praktiske fag føre til et «kick» når man er ferdig og står i den praktiske virksomheten studiet kvalifiserer for. Overgangen mellom profesjonsstudier og praksis har imidlertid generelt vist seg å være en akilleshæl. Artikkelen er en beskrivelse og en diskusjon av et fornyende studentaktivt pedagogisk prosjekt, som et alternativ til tradisjonell klasseromsundervisning. Her diskuteres erfaringer med bruk av dialogkonferanse og Appreciative Inquiry som del av en aksjonslæringsprosess for studenter i sykepleierutdanningen. Målet er å vise et pedagogisk verktøy som kan bidra til å bygge en sterkere bro mellom teori og praksis i klasseromsundervisning.en_US
dc.descriptionAccepted manuscript version. Published version available at <a href=https://www.idunn.no/npt> https://www.idunn.no/npt</a>.en_US
dc.identifier.citationEriksen, L. & Huemer, J. (2013). Dialogkonferanse i klasserommet – bro til bedre læring. <i>Norsk pedagogisk tidsskrift</i>, (1), 4-16.en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1011603
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/14316
dc.publisherUniversitetsforlaget (Scandinavian University Press)en_US
dc.relation.ispartofEriksen, L.T. (2021). Hvordan kan universitetet ivareta sitt samfunnsoppdrag: med eksempler fra sykepleierutdanningen i Finnmark. (Doctoral thesis). <a href=https://hdl.handle.net/10037/20526>https://hdl.handle.net/10037/20526</a>.
dc.relation.journalNorsk pedagogisk tidsskrift
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleDialogkonferanse i klasserommet – bro til bedre læringen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel