Det attraktive stedet
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/2110Dato
2009-06-05Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Andersen, BenedicteSammendrag
Denne avhandlingen omhandler Placebranding av steder, nærmere bestemt Hammerfest. I avhandlingen tar jeg for meg spørsmålet om hvordan omdømmet til Hammerfest er i dag, om de har en ny og attraktiv identitet, i så fall hvilken, og hvilke implikasjoner fremstillingen kan
ha for byens utvikling og vekst.
Til å løse problemstillingen benyttes kvalitativ metode. Ved å analysere artiklene fra en nasjonal avis, en regional avis og en lokal avis har jeg løst problemstillingen.
Teorien til grunn for oppgaven er placemarketing teorien, hvorav Anholdts The City Brand Index Hexagon er sentral.
Forlag
Universitetet i TromsøUniversity of Tromsø
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2009 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: