dc.contributor.advisor | Andreassen, Svein-Erik | |
dc.contributor.author | Nygaard, Håvard Haugli | |
dc.contributor.author | Lilleng, Olav Høibø | |
dc.date.accessioned | 2021-09-08T19:14:09Z | |
dc.date.available | 2021-09-08T19:14:09Z | |
dc.date.issued | 2021-05-13 | |
dc.description.abstract | Målsetningen med avhandlingen er å utvikle vår kunnskap om- og forståelse for det nye læreplanverket – LK20.
I arbeid med å nå målsetningen, anvender vi metoden kvalitativ dokumentanalyse. Videre benytter vi metoden fokusgruppeintervju, som en del av arbeidet med å styrke intern validitet og reliabilitet i dokumentanalysen, samt for å knytte vår innsikt opp mot praksisfeltet. En analyse av Meld. St; 28 (2015-2016), læreplanverket og forskrift til opplæringsloven (2006), tyder på at føringer for arbeidet med sosiale- og emosjonelle sider ved elevenes læring og utvikling, er utarbeidet lokalt; av kommuner og skoler. Analysen av Meld. St; 28 (2015-2016) læreplanverket, peker videre på at dybdelæring kan forstås tosidig; som en type læringsprosess og som læringsutbytte. Med utgangspunkt i innspill fra gjennomført fokusgruppeintervju, reflekterer vi rundt hvordan innsikten fra gjennomført dokumentanalyse, kan knyttes opp mot praksisfeltet. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/22466 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | LRU-3901 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | Sosial- og emosjonell læring og utvikling | en_US |
dc.subject | Dybdelæring | en_US |
dc.subject | LK20 | en_US |
dc.subject | Fagfornyelsen | en_US |
dc.title | Sosial- og emosjonell læring og utvikling, og dybdelæring i LK20 | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |