Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAndreassen, Svein-Erik
dc.contributor.authorNygaard, Håvard Haugli
dc.contributor.authorLilleng, Olav Høibø
dc.date.accessioned2021-09-08T19:14:09Z
dc.date.available2021-09-08T19:14:09Z
dc.date.issued2021-05-13
dc.description.abstractMålsetningen med avhandlingen er å utvikle vår kunnskap om- og forståelse for det nye læreplanverket – LK20. I arbeid med å nå målsetningen, anvender vi metoden kvalitativ dokumentanalyse. Videre benytter vi metoden fokusgruppeintervju, som en del av arbeidet med å styrke intern validitet og reliabilitet i dokumentanalysen, samt for å knytte vår innsikt opp mot praksisfeltet. En analyse av Meld. St; 28 (2015-2016), læreplanverket og forskrift til opplæringsloven (2006), tyder på at føringer for arbeidet med sosiale- og emosjonelle sider ved elevenes læring og utvikling, er utarbeidet lokalt; av kommuner og skoler. Analysen av Meld. St; 28 (2015-2016) læreplanverket, peker videre på at dybdelæring kan forstås tosidig; som en type læringsprosess og som læringsutbytte. Med utgangspunkt i innspill fra gjennomført fokusgruppeintervju, reflekterer vi rundt hvordan innsikten fra gjennomført dokumentanalyse, kan knyttes opp mot praksisfeltet.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/22466
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectSosial- og emosjonell læring og utviklingen_US
dc.subjectDybdelæringen_US
dc.subjectLK20en_US
dc.subjectFagfornyelsenen_US
dc.titleSosial- og emosjonell læring og utvikling, og dybdelæring i LK20en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)