Show simple item record

dc.contributor.authorArbo, Peter
dc.date.accessioned2022-09-08T11:20:12Z
dc.date.available2022-09-08T11:20:12Z
dc.date.issued2022-06-15
dc.description.abstractLivslang læring er det nye mantraet. Det dukket opp som et slagord for utdanningsreform på 1970-tallet og er i dag noe som alle tilsynelatende er enige om. Men livslang læring har ulike betydninger og begrunnelser. Veien fra slagord til reform har også vært lang. Denne artikkelen gir et tilbakeblikk på den sammensatte bruken av begrepet og oppsummerer de viktigste reformene som har vært gjennomført for å tilrettelegge for livslang læring i en europeisk og norsk sammenheng.en_US
dc.identifier.citationArbo P. Livslang læring - fra slagord til reform. UNIPED. 2022;45(2):82-92en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2035931
dc.identifier.doi10.18261/uniped.45.2.2
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/26733
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)en_US
dc.titleLivslang læring - fra slagord til reformen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record