Livslang læring - fra slagord til reform
dc.contributor.author | Arbo, Peter | |
dc.date.accessioned | 2022-09-08T11:20:12Z | |
dc.date.available | 2022-09-08T11:20:12Z | |
dc.date.issued | 2022-06-15 | |
dc.description.abstract | Livslang læring er det nye mantraet. Det dukket opp som et slagord for utdanningsreform på 1970-tallet og er i dag noe som alle tilsynelatende er enige om. Men livslang læring har ulike betydninger og begrunnelser. Veien fra slagord til reform har også vært lang. Denne artikkelen gir et tilbakeblikk på den sammensatte bruken av begrepet og oppsummerer de viktigste reformene som har vært gjennomført for å tilrettelegge for livslang læring i en europeisk og norsk sammenheng. | en_US |
dc.identifier.citation | Arbo P. Livslang læring - fra slagord til reform. UNIPED. 2022;45(2):82-92 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2035931 | |
dc.identifier.doi | 10.18261/uniped.45.2.2 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/26733 | |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | UNIPED | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2022 The Author(s) | en_US |
dc.title | Livslang læring - fra slagord til reform | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |