dc.contributor.author | Ottesen, Gunnar | |
dc.date.accessioned | 2023-09-14T14:06:34Z | |
dc.date.available | 2023-09-14T14:06:34Z | |
dc.date.issued | 2011-02-11 | |
dc.description.abstract | Artikkelen stiller spørsmål om standardiserte læringsutbyttebeskrivelser på nasjonalt nivå kan hjelpe studenter til å oppnå et bedre kognitivt læringsutbytte. En endring i måten å utforme læreplaner på (input til undervisningsprosessen) leder ikke til økt læringsutbytte (output for studentene).<p>
<p>Bruk av ISO 9001 som rammeverk for å styre en utdanningsinstitusjons tjenesteproduksjon avdekker klart at studenters læringsutbytte i hovedsak er et resultat av individuelle kognitive prosesser.<p>
<p>I tillegg synliggjør artikkelen hvordan lærere kan støtte studentenes læringsprosesser for å oppnå høyere kognitivt læringsutbytte gjennom bruk av prinsippene fra Blooms reviderte taksonomi for det kognitive læringsdomenet. | en_US |
dc.identifier.citation | Ottesen G. Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk - riktig intensjon, men feil virkemiddel. UNIPED. 2011;34(4):34-47 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 864628 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/ISSN1893-8981-2011-04-03 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/30999 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.journal | UNIPED | |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2011 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk - riktig intensjon, men feil virkemiddel | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |