Show simple item record

dc.contributor.authorSkaug, Eli-Anne
dc.contributor.authorRøssland, Anneline
dc.contributor.authorLyberg, Anne Marit
dc.contributor.authorRaustøl, Anne
dc.contributor.authorHelgesen, Ann Karin
dc.date.accessioned2023-10-23T07:10:09Z
dc.date.available2023-10-23T07:10:09Z
dc.date.issued2023-08-22
dc.description.abstractSamarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt er av betydning for studentens læring i praksisstudier. Denne studien er en del av et større prosjekt hvor et overordnet mål er å styrke samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt blant annet ved bruk av kombinerte stillinger. Hensikt med delstudien er å utforske erfaringene lærere og sykepleiere høstet i kombinert stilling. Data er innhentet våren 2021 ved fokusgruppeintervju og analysert ved hjelp av konvensjonell innholdsanalyse jf. Hsieh & Shannon (2005). Resultatene viser at kombinerte stillinger ga et positivt fellesskap om veiledning, basert på utvidet forståelse for hverandres roller, og fremmet samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt. Usikkerhet i begynnelsen av praksisperioden på hva rollene skulle fylles med gikk seg til underveis. Studien ble gjennomført under covid 19-pandemien, noe som påvirket samarbeidet og samarbeidsformene. Sentralt for et vellykket resultat er forankring av stillingene på alle nivå i begge organisasjoner.en_US
dc.identifier.citationSkaug, Røssland, Lyberg, Raustøl, Helgesen. Kombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelt . Nordisk tidsskrift for helseforskning. 2023en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2171050
dc.identifier.doi10.7557/14.6754
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.issn1891-2982
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31600
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSeptentrio Academic Publishingen_US
dc.relation.journalNordisk tidsskrift for helseforskning
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleKombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelten_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)