Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLynch, Matthew Patrick James
dc.contributor.authorSanne, Nils
dc.contributor.authorJøsendal, Amalie Henriette Finrud
dc.date.accessioned2024-01-09T13:42:36Z
dc.date.available2024-01-09T13:42:36Z
dc.date.issued2023-12-08
dc.description.abstractBakgrunn: Hvordan gi studentene en realistisk opplevelse av entreprenørskap innenfor høyere utdanning, er et pedagogisk spørsmål som stadig diskuteres i litteraturen. Spillifisering (gamification på engelsk) har blitt foreslått som en mulig løsning som kan understøtte læringsmålene vi ønsker å oppnå innenfor entreprenøriell læring. Det er lite tidligere forskning som har undersøkt hvordan studenter opplever spillifiserte kurs, med hensyn til disse læringsmålene.<p> <p>Metode: Gjennom dybdeintervjuer med et totalt utvalg på 18 studenter har denne studien som mål å gi innsikt i studentenes læringsopplevelser av et spillifisert entreprenørskapskurs hvor studenter arbeider i grupper. Resultater: Studien fremhever tre sentrale temaer i studentenes læringsopplevelse: 1) Spillet øker den emosjonelle eksponeringen, 2) Reduksjon av beslutningsusikkerhet gjennom sosial kalibrering og 3) Spillereglene hemmer nødvendige arbeidsprosesser i gruppene.<p> <p>Konklusjon: Studien viser at spillifisering bidrar til et effektivt læringsdesign for entreprenørskap i tråd med ambisjonene og utviklingen innenfor fagfeltet. Studiet representerer videre et pionerbidrag til kunnskapsbygging om spillifisering innenfor høyere utdanning generelt og for design av entreprenøriell læring spesielt.en_US
dc.identifier.citationLynch, Sanne, Jøsendal. Utfordringer og muligheter ved bruk av spillelementer i den entreprenørielle læringsprosessen. UNIPED. 2023
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2220999
dc.identifier.doi10.18261/uniped.46.4.4
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/32394
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleUtfordringer og muligheter ved bruk av spillelementer i den entreprenørielle læringsprosessenen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)