Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSimensen, Anita Movik
dc.date.accessioned2024-11-08T11:23:39Z
dc.date.available2024-11-08T11:23:39Z
dc.date.issued2024-11-04
dc.description.abstractArtikkelen rapporterer delfunn fra en multikasusstudie som undersøker matematiske læringsmuligheter i heterogene smågrupper for elever (13‑14 år) som presterer lavt i matematikk. Studien er forankret i teorien om objektivisering og i posisjoneringsteori og diskuterer hvordan medelevenes multimodale handlinger kan regulere elever som presterer lavt i matematikk sine muligheter til å delta i gruppas aktualisering av matematisk kunnskap. For å undersøke dette har flere heterogene smågrupper blitt filmet mens de har jobbet med LIST-oppgaver. Resultatet viser eksempler på regulerende handlinger som kan regulere elever som presterer lavt sin deltakelse. Videre illustrerer studien at LIST-oppgaver kan skape læringsmuligheter for alle i inkluderende klasserom.en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://tidsskrift.dk/mona/article/view/150685>https://tidsskrift.dk/mona/article/view/150685</a>.en_US
dc.identifier.citationSimensen. Posisjonering av elever som presterer lavt i matematikk: En styrkebasert flerkasusstudie av heterogene smågrupper. MONA Matematikk og naturfagdidaktik. 2024en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2317640
dc.identifier.issn1604-8628
dc.identifier.issn2245-8948
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35563
dc.language.isonoben_US
dc.publisherKøbenhavns Universiteten_US
dc.relation.journalMONA Matematikk og naturfagdidaktik
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.titlePosisjonering av elever som presterer lavt i matematikk: En styrkebasert flerkasusstudie av heterogene smågrupperen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel