dc.contributor.advisor | Skinningsrud, Tone | |
dc.contributor.author | Ellingsen, Stine | |
dc.date.accessioned | 2014-09-02T06:49:09Z | |
dc.date.available | 2014-09-02T06:49:09Z | |
dc.date.issued | 2014-05-12 | |
dc.description.abstract | Oppgaven er et teoretisk arbeid som fremmer kritisk tenking rundt prosesser og mekanismer som styrer praksis i utdanningssystemet.Tema er hvorfor skoleplikt opprettholdes overfor unge som ikke alltid synes å kunne nyttegjøre seg av skolegang. Avhandlingen analyserer diskurser i forhold til likhet og skoleplikt i lys av et samfunn som består av ulikhet og hvor avvik fra normer om psykisk helse blir mer vanlig. | en |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/6597 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_6200 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2014 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3900 | en |
dc.subject | Pedagogikk | en |
dc.subject | Likhet | en |
dc.subject | Ulikhet | en |
dc.subject | Skoleplikt | en |
dc.subject | Skolerett | en |
dc.subject | Psykisk helse | en |
dc.subject | Maktrelasjoner | en |
dc.subject | Fremmedgjøring | en |
dc.subject | Dehumanisering | en |
dc.subject | Paternalisme | en |
dc.subject | Samfunnsøkonomi | en |
dc.subject | Tilpasset opplæring | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.title | Skolerett og skoleplikt i lys av ulikhet –
En teoretisk drøfting | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |