dc.contributor.advisor | Harkestad Olsen, Mirjam | |
dc.contributor.author | Johansen, Heidi | |
dc.date.accessioned | 2016-05-19T09:04:51Z | |
dc.date.available | 2016-05-19T09:04:51Z | |
dc.date.issued | 2015-12-14 | |
dc.description.abstract | Tema for denne masteroppgaven er pedagogiske ledere og assistenter som språklige forbilder for barn i alderen 0-3 år. Problemstillingen er; ”Hva forstår barnehagelærere og assistenter med språk og språkutvikling i barnehagen?”. Undersøkelsen tar for seg teorier og nyere forskning som underbygger viktigheten av å være et godt språklig forbilde, for de minste barna i barnehagen. Forskningen belyser hva personalet forstår og også hva de praktiserer i arbeidet med å være et språklig forbilde. Oppgaven er en kvalitativ studie hvor det empiriske materialet baserer seg på 5 intervjuer av pedagogiske ledere og assistenter i barnehager. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/9177 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_8736 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2015 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | SPEMG_06-7 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | en_US |
dc.title | Pedagogiske ledere og assistenter som språklige forbilder | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |