Viser treff 241-243 av 243

    • Straksetterforskning - instrumentelt eller institusjonelt motivert? : en studie av en organisasjonsidé 

      Klaussen, Grete Marie (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11-15)
      Denne oppgaven handler om organisasjonsideer og jeg har tatt utgangspunkt i skandinavisk ny-institusjonalisme og idemodellen til Czarniawska og Joerges (1996). Modellen tar for seg fasene fra en ide oppstår som en tanke, og til den gjennom ulike faser blir til noe konkret, fasen der ideen utvikles til objekt. Videre viser modellen hva som skjer når en organisasjonsidé omsettes til handling og hvordan ...
    • Kjøpsatferd i Tromsø sentrum - En studie av kjøpsmotivasjon og holdning til bysentrum 

      Nystuen, Elin; Aas, Beate Stang (Mastergradsoppgave; Master thesis, 2010-11-15)
      Denne oppgaven har til hensikt å kartlegge noen kjennetegn ved de som handler i Tromsø sentrum og hvilke egenskaper eller attributter ved sentrum de vurderer som viktig. Vi ønsker at våre funn kan bidra til økt innsikt og forståelse for hva som er bestemmende når befolkningen i Tromsø velger sentrum som handlested. Det teoretiske utgangspunktet har vi hentet fra kjøpsatferdsteori. Vi ønsker å avdekke ...
    • De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge 

      Pedersen, Ole-Petter; Hansen, Lill Torunn (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11)
      I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd ...