dc.contributor.author | Olsen, Mirjam Harkestad | |
dc.contributor.author | Lekang, Trond | |
dc.date.accessioned | 2023-09-25T11:52:41Z | |
dc.date.available | 2023-09-25T11:52:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Teknologi har for alvor gjort sitt inntog i norsk skole. Økt tilgjengelighet med hensyn til digitale løsninger gjør at stadig flere elever har digitale verktøy som en del av sitt læringsmateriell. Det er i flere prosjekter undersøkt bruken av teknologiske verktøy i skolen (se for eksempel Murati & Ceka, 2017; Pandya & Ávila, 2017). Studier viser at en digital skole endrer både elevrollen, lærerrollen og klasselederens rolle (se for eksempel Helleve, Almås & Bjørkelo, 2016; Labbas & El Shaban, 2013). Teknologi vil også forandre seg raskt de nærmeste årene. Elevene skal utvikle digitale ferdigheter som gjør dem i stand til å oppleve livsmestring og lykkes videre i utdanning, arbeid og samfunnsdeltakelse (Kunnskapsdepartementet, 2017a). Dette signaliserer en sterk sammenheng mellom teknologi og læringsmiljø, en sammenheng som settes i fokus i denne boken. | en_US |
dc.identifier.citation | Olsen MH, Lekang T: Teknologi og læringsmiljø. In: Lekang T, Olsen MH. Teknologi og læringsmiljø, 2019. Universitetsforlaget p. 19-30 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1693888 | |
dc.identifier.isbn | 9788215030456 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31196 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2019 The Author(s) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en_US |
dc.title | Teknologi og læringsmiljø | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |