Show simple item record

dc.contributor.authorDanielsen, Fredrik
dc.contributor.authorOlsen, Mirjam Harkestad
dc.date.accessioned2023-09-27T13:24:00Z
dc.date.available2023-09-27T13:24:00Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractDette kapitlet bygger på en casestudie av et utviklingsarbeid der en skole skulle endre organisering fra segregert til integrert spesialundervisning. En slik form for spesialundervisning er både fysisk og faglig integrert i ordinær opplæring. For å lykkes med dette måtte lærerne endre sin læringsledelse. Fra å ha ledet elevenes læringsprosesser hver for seg skulle klasse- og spesiallærerne1 nå utvikle et tett samarbeid om læringsledelsen.en_US
dc.identifier.citationDanielsen, Olsen: Samarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisning. In: Olsen, Buli-Holmberg. Læringsledelse, 2020. Cappelen Damm Akademisk p. 44-68en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1823569
dc.identifier.isbn9788202620745
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31247
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectKlasseledelse / Classroom managementen_US
dc.subjectSkolesamarbeid / School cooperationen_US
dc.subjectSpesialundervisning / Special educationen_US
dc.titleSamarbeidende læringsledelse i integrert spesialundervisningen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record