Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBuli-Holmberg, Jorun
dc.contributor.authorOlsen, Mirjam Harkestad
dc.date.accessioned2023-09-27T13:25:29Z
dc.date.available2023-09-27T13:25:29Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractDette kapitlet gir en introduksjon til begrepet læringsledelse og veien frem mot en begrepsavklaring. Vi har gjennomført en analyse av hvordan læringsledelse og tilnærmede begreper omtales i utdanningspolitiske dokumenter relatert til faglitteratur og forskning, og anvender dette som utgangspunkt for å definere læringsledelse. Det har vært en utfordrende prosess å finne en tydelig og avgrenset definisjon. Dette fordi innholdet i begrepet læringsledelse har sterke paralleller til begreper som klasseledelse, ledelse og læring.en_US
dc.identifier.citationBuli-Holmberg, Olsen: Læringsledelse. In: Olsen, Buli-Holmberg. Læringsledelse, 2020. Cappelen Damm Akademisk p. 13-43en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1823567
dc.identifier.isbn9788202620745
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31248
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectInnholdsanalyse / Verbal protocol analysisen_US
dc.subjectKlasseledelse / Classroom managementen_US
dc.subjectLedelse av læring / Educational managementen_US
dc.subjectLæringsteorier / Theories of learningen_US
dc.subjectPedagogikk / Pedagogyen_US
dc.titleLæringsledelseen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel