dc.contributor.author | Antonsen, Yngve | |
dc.contributor.author | Jakhelln, Rachel Elise | |
dc.contributor.author | Bjørndal, Kristin Emilie W | |
dc.date.accessioned | 2023-10-02T11:16:14Z | |
dc.date.available | 2023-10-02T11:16:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.description.abstract | I dette kapitlet bruker vi teorien om praksisarkitekturer som en linse for å undersøke hvordan nyutdannede lærere med en femårig integrert masterutdanning erfarer å inkluderes og få støtte gjennom skolens læringspraksis det første året i yrket. Kapitlet gir innsikt i hvordan individuelle og sosiale læringspraksiser i skolen får konsekvenser for nyutdannede læreres videre læring og utvikling og deres anvendelse av kunnskapen fra lærerutdanningen. | en_US |
dc.identifier.citation | Antonsen yan, Jakhelln rej, Bjørndal kew: Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere. In: Aspfors J, Jakhelln rej, Sjølie E. Å analysere og endre praksis - teorien om praksisarkitekturer, 2021. Universitetsforlaget p. 156-172 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1960568 | |
dc.identifier.isbn | 9788215043890 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31354 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.projectID | Norges forskningsråd: 320273 | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | en_US |
dc.title | Skolers læringspraksiser og nyutdannede lærere | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |