Show simple item record

dc.contributor.authorHolander, Stefan Hans Olof
dc.contributor.authorHøvik, Knut Øystein
dc.date.accessioned2024-02-09T13:38:41Z
dc.date.available2024-02-09T13:38:41Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractSiden 2006 har kunnskap om urfolk inngått som en del av engelskfaget i norsk skole. Særlig litteratur, film og andre kulturelle uttrykk om urfolk fra Nord-Amerika, Australia og New Zealand har fått prege engelskundervisningen, lærebøker og eksamenssett. Med en revidert læreplan, nå også med fokus på samisk kultur, er tida moden for å utvide og variere utvalget av tekster, reflektere over selve urfolksbegrepet, men også tenke gjennom hvordan det samiske kan finne sin naturlige plass i engelskfaget.en_US
dc.identifier.citationHolander S, Høvik KØ: Urfolksperspektiver i engelskfaget. In: Figenschou G, Karlsen ss, Pedersen HC. Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning, 2023. Universitetsforlaget p. 299-314en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2100329
dc.identifier.isbn978-82-15-05804-7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/32900
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)en_US
dc.titleUrfolksperspektiver i engelskfageten_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record