Show simple item record

dc.contributor.authorMadsen, Siri Sollied
dc.contributor.authorBirkeland, Johanna
dc.contributor.authorBorgen, Jorunn Spord
dc.date.accessioned2024-11-27T08:24:51Z
dc.date.available2024-11-27T08:24:51Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractKapittelet presenterer de mest sentrale elementene i et mixed methods-design, og det redegjøres for mangfoldet innenfor denne måten å arbeide på. Ut fra et pragmatisk ståsted gir kapittelet et innblikk i hvordan slike studier kan tilføre merverdi når man forsker på komplekse menneskelige fenomener som barnehage. Mixed methods-design innebærer at forskeren samler og analyserer data, sammenstiller funn og trekker konklusjoner basert på bruk av både kvalitative og kvantitative tilnærminger og metoder i ett og samme forskningsprosjekt. Slik kan man oppnå både bredde og dybde i kunnskapsbidraget.en_US
dc.identifier.citationMadsen, Birkeland, Borgen: Mixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318827
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-02
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35841
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleMixed methods som utgangspunkt for barnehagefaglig forskningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)