Selvpresentasjon og institusjonelle trekk - to sider av samme sak? - en kvalitativ studie av hvordan organisatorisk identitet utvikles, endres og presenteres i en offentlig organisasjon
Permanent link
https://hdl.handle.net/10037/6993Date
2014-11-29Type
Master thesisMastergradsoppgave
Author
Marholm, MarlenAbstract
Denne masteroppgaven omhandler organisatorisk identitet i offentlig sektor. Nærmere bestemt søker studien å belyse hva og hvordan Tromsdalen videregående skole, kommuniserer om seg selv over tid og hvorvidt dette samsvarer med skolens nedarvede og institusjonelle trekk. Konklusjonen er at fremfor å forstå skolens virksomhetsidentitet og organisasjonsidentitet som utelukkende sammenfallende eller frikoplet, kan man forstå identitet som et empirisk underliggende fenomen som kommer til uttrykk gjennom ulike representasjoner som symboliserer viktige aspekter ved organisasjonen. Det vil si at skolen inntar ulike roller ut fra hvilke situasjoner de står overfor, noe som vil gi skolen større fleksibilitet til å håndtere eksterne krav og forventninger.
Publisher
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Show full item recordCollections
Copyright 2014 The Author(s)
The following license file are associated with this item: