Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.authorMoksnes, Ole Andreas
dc.date.accessioned2020-09-04T08:19:57Z
dc.date.available2020-09-04T08:19:57Z
dc.date.issued2020-05-05
dc.description.abstractDenne avhandlingen er en feilanalyse med bakgrunn i resultater fra fire skriftlige tester om positiv imperativ og samsvar mellom pronomen og direkte objekt. Forskningsobjektet er en gruppe norske elever som har spansk som fremmedspråk i videregående skole. Avhandlingen har som mål å undersøke og beskrive de vanligste feilene som denne gruppen av elever begår ved innlæring av positiv imperativ og samsvarsbøyning av pronomen. Denne forskningsoppgaven starter med en gjennomgang av det grammatiske grunnlaget for oppgaven. Videre presenteres feilanalyse som forskningsmetode for læring av fremmedspråk. Forskningsoppgavens kjerne omfatter en presentasjon av de fire gjennomførte testene der resultatene belyses med utgangspunkt i forskningsmetoden feilanalyse. Her trekkes det fram de vanligste feilene som disse elevene begår ved innlæring av positiv imperativ og danning av pronomen. Med bakgrunn i resultatene og konklusjonene i denne analysen, legges det fram et didaktisk forslag til oppgaver som kan være til hjelp for å bedre innlæring av positiv imperativ og pronomen for elever som har spansk som fremmedspråk. Nøkkelord: Feilanalyse, spansk som fremmedspråk, spansk for norske elever, videregående, imperativ, danning av pronomen av direkte objekt, didaktikken_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19215
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDSPA-3991
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.titleLa enseñanza del imperativo afirmativo en estudiantes noruegos: un análisis de erroresen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)