En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/24101Dato
2021-12-20Type
Journal articleTidsskriftartikkel
Peer reviewed
Sammendrag
Artikkelen er et bidrag til sangfaglige og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring. Forskningsog utviklingsprosjektet (FoU) ble gjennomført som en del av sangstudentenes praksisopplæring
sammen med sangelever ved kommunale kulturskoler, og med oppmerksomhet mot begrepet
dybdelæring. Det empiriske materialet er produsert gjennom deltakende observasjon, fokusgruppeintervjuer og sangstudentenes refleksjonsnotater. Artikkelens analytiske fokus er hvordan
sangstudenter fra høyere kunstfaglig utdanning forstår, forhandler om innholdet, og operasjonaliserer dybdelæring. Her vises det hvordan dybdelæring operasjonaliseres gjennom flerfaglighet i
interaksjoner mellom deltakere, temaer og kunnskapsområder i læringsprosessen med inspirasjon
fra veiledende dialogisk tilnærming.
Forlag
Cappelen Damm AkademiskSitering
Rønnes KOO, Wara T. En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen. Journal for Research in Arts and Sports Education. 2021;5(3):86-102Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2021 The Author(s)