Un estudio sobre las estrategias y la metodología más adecuadas en la didáctica española con relación a la flexión nominal y adjetival. ¿Cómo se aprende mejor?
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/9197Åpne
spansk som fremmedspråk, substantiver, adjektiver, bøyning, læringsstratgier (PDF)
Dato
2015-10-29Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Andersen, Anja StrandSammendrag
I denne oppgaven er fokuset grammatikk, og jeg har gitt ei grundig innføring av spanske substantiv, og også samsvarsbøyning med adjektiv. Hvordan lærer elever spansk grammatikk? Her med fokus på substantiv og adjektiv. Didaktisk opplegg for dette er utprøvd i klasse, resultatene kartlagt og analysert, og mer tilrettelagt didaktikk foreslått med utgangspunkt i metodiske og strategiske modeller. Målet er å få til større bevissthet rundt elevers læring, og hvilke stragier som tas i bruk. Resultatene fra kartlegging i klasse viser at elevene bruker formelle, semantiske og pragmatiske strategier når de jobber med språklæring. De elevene som kan ta i bruk flere på samme tid, viser å ha størst læringsutbytte. Hvordan tilrettelegger læreren sin undervisning med utgangspunkt i dette? Forslag til didaktisk opplegg er presentert med tanke på ei heterogen elevgruppe.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2015 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: