La enseñanza de 'ser' y 'estar' en español como lengua extranjera: desafíos y métodos
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10037/9715Dato
2016-05-12Type
Master thesisMastergradsoppgave
Forfatter
Opphus, BeritSammendrag
I denne avhandlingen har jeg tatt for meg de spanske verbene ‘ser’ og ‘estar’ i et didaktisk perspektiv. Begge verbene tilsvarer det norske ‘å være’, men bruken av dem avhenger av kontekst for å kunne gi reell mening. I forbindelse med denne oppgaven har jeg gjennomført ulike undervisningsopplegg for å lære elever i en 10.klasse (spansk nivå 1) hovedforskjellene på disse verbene og grunnleggende regler for når det ene eller det andre verbet skal brukes. I forbindelse med grammatikkundervisningen finnes spesielt to motstridende tilnærmingsmåter, induktive og deduktive metoder, som begge blir favorisert på hver sin måte. Ved utarbeidelse av undervisningsoppleggene ønsket jeg å kombinere begge tilnærmingene for å undersøke om en variasjon mellom disse metodene ville virke gunstig på elevenes læring. I dette arbeidet har jeg forsøkt å kartlegge hvilke elementer som virker utfordrende for elevene og foreslått løsninger på hvordan man kan utvikle dette.
Forlag
UiT Norges arktiske universitetUiT The Arctic University of Norway
Metadata
Vis full innførselSamlinger
Copyright 2016 The Author(s)
Følgende lisensfil er knyttet til denne innførselen: